Thursday, June 4, 2015

De Prijs

Badend in het water
Op de motorweg
De koplampen schijnen
In iedere regendrop

En iedere kilometer
Duurt een minuut
En een minuut
Duurt een uur

En zovele meters
Tot we terug thuis zijn

Starend door de mist
Verzameld op het windscherm
De prijs die ik betaalde
Kwam zo snel

Maar ik zweer dat die ogen
Dieper in me snijden
Dan ze ooit
Bij jou zullen doen

Toch doven de vuren niet
Geen geesteskracht drijft hen weg
Alles wat ik zie zijn jouw vragende ogen
En de haat en de liefde, passie en pijn

Iedereen kent het gevoel
Als een oude vriend
Iedereen voelt het
Hetzelfde aan

Maar hier in het donker
Is er niemand
Steeds sneller, sneller
Sneller door de regen

Toch doven de vuren niet
Geen geesteskracht drijft hen weg
Alles wat ik zie zijn jouw vragende ogen
En de haat en de liefde, passie en pijn

Breng ik een toast uit
Nu het glas reeds leeg is?
Betaal ik de prijs
Van de verspilde jaren?

Toch zweer ik dat die ogen
Dieper in me snijden
Dan ze ooit
Bij jou zullen doen

No comments:

Post a Comment