Tuesday, December 18, 2018

A Doll's Face / Poppengezicht

When I take off the dress
And polish the dark eyes
Just to what a doll's face looks like
The cloudlessness isn't far off

Long times since I was a matador
In fact I never was, that was an other
His thoughts or my imagination
What does it matter?

If I express myself in a seemingly monologue
Of confusion, a shabby poem
With hard printed lines or a page
Full of vague memories

But no future
Because I fear the dark
Not so much the night
Only the unfolded silence

☾ ☽ 〰 〰 ☾ ☽ 〰 〰 ☾ ☽ 〰 〰 ☾ ☽

Als ik het gewaad eraf neem
En de donkere ogen oppoets
Naar wat een poppengezicht vermag
Is de klaarte niet veraf

Al lang geen matador meer
Nooit geweest, dat was een ander
Zijn gedachten of mijn verbeelding
Wat maakt het (druk ik) mij uit?

In een schijnbare monoloog
Van verwarring, een haveloos gedicht
Met doorgedrukte regels of een blad
Vol vage herinnering

Maar geen toekomst
Want ik vrees het donker
Niet zozeer de nacht
Wel de ontvouwde stilte

© GdJ

No comments:

Post a Comment