Tuesday, August 17, 2021

Héloïse

Ik vlieg jouw droom gratis naar zijn bestemming
Met mijn papieren vliegtuig
Als ik niet verdrink in je ogen
Want ik kan niet zwemmen

Neem je orgel en speel
Op de top van jouw kunnen
Op het dak naar de hemel
Net als in Ugly Coyote

Maar jij maakt geen cocktails
Als Piper Perabo
Enkel koffie extravagant
Wellicht wil je een babbel

Voor je je terugtrekt
In jouw wrede kasteel
De legende lijkt feller dan echt
Enkel gekke gevangenen

Maar is er een reden
Waarom je daar woont?
Want de muren staan sterk
En jouw geheimen lijken veilig

Het onbereikbare is het mooiste
De droom blijft intact
Liefde niet gebanaliseerd
De wondes niet gemaakt

Maar toch...
Smacht ik naar een koffie
En jij misschien...
Naar een woordje uit mijn theologie

© GdJ

No comments:

Post a Comment