Monday, March 8, 2021

Niks Nieuws Onder De Zon Deel 2

Tentenkampen zijn een dubbeltje op zijn kant
Niet iedereen heet immers Kuifje
En tegenwoordig vrezen de Bedoeïnen
Veel meer God dan niet

Je zal als Arabiër maar eens een flat huren aan de reien
Om nog maar te zwijgen van de waarborg
Woorden zijn er geen vrienden
De handdruk evenmin

Ach had ik maar een tapijt
Niet zo'n goedkope namaak uit de souks
Nee mijn persoonlijke drone
Uit de fijnste kostbare stoffen

Om stormen en terreur te trotseren
Regen en donder op een bedje
Van zachte Marokkaanse schapenwol
In een volstrekt evenwichtige vlucht

Maar ook hier zijn de werken begonnen op de grond
O wee de vooruitgang
Met aangelegde waterlopen
En de kunstmatige inseminatie van zandkorrels

Ik rol me dan maar in mijn tapijt
Ook hier niks nieuws onder de zon
Ik deed het eerder ook al op mijn flat
Samen met de buurvrouw

© GdJ

No comments:

Post a Comment